Nie dajesz forsy Owsiakowi?

Nie dajesz forsy Owsiakowi?

Wersja 2014: Trafiłem dzisiaj na artykuł mówiący o tym, że nie warto dawać Owsiakowi pieniędzy, bo ponad połowa z zebranej kwoty idzie na cele inne niż zakup sprzętu. Nie będę się dzisiaj rozpisywał, bo tu szkoda marnować za mocno klawisze. Szukali majątku, kwestionowali koszty. Dziennikarstwo obywatelskie wychowane na Archiwum-X.

Wersja 2016: Nadal nic się nie zmieniło. Ten kto nie lubił WOŚP, ten nadal rozlicza Owsiaka za prowadzenie firm. Narodziło się nam pokolenie kontrolerów finansowych. Jakość i skrupulatność. Zmienia się to, że  nawet Caritas otwarcie mówi o braku konfliktu. Politycy nadal wykorzystują WOŚP do swoich wojenek. Świr minister wymyślił skłóconą grupkę alter-wośp. Niestety świr ministrowi brakuje charyzmy i generalnie chyba przede wszystkim oleju w głowie. Przewiduję, że w tym roku znowu padnie rekord. Ludzie w dupie mają wojenki.

Wersja 2018: Nie ma co się oszukiwać, że rządowcy to szkodniki. Do głosu dochodzą coraz większe oszołomy, ale nadal nie podpisują oświadczeń, że nie chcą używać sprzętu WOŚP’u 🙂 Za rok Orkiestra będzie zbierała na szczytny cel: leczenie hipokryzji. Tej nieuleczalnej choroby.

Znalazłem jedno rozwiązanie, które pozwoli zachować spokój ducha, być wiernym ideałom i pokazać innym ludziom, jak powinni czynić prawdziwi patrioci oraz ci nieskazitelni.

Wszystkim dupo-mądrym (prawdopodobnie potrzebującym hospitalizacji psychiatrycznej) życzę jednej jedynej odważnej decyzji. Napiszcie sobie prosty dokument o treści takiej jak poniżej. Zrezygnujcie z korzystania ze sprzętu fundowanego przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy 🙂

############################

Ja niżej podpisany 'Adam Samodzielny’,

oświadczam i proszę o poszanowanie mojej decyzji.
W sytuacji wymagającej ratowania mojego życia, bądź jakiejkolwiek
innej sytuacji szpitalnej podczas której wykorzystywany jest sprzęt
zakupiony przez Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy, proszę o zaniechanie
wszelkich działań. Nie chcę, aby moje życie było zależne od sprzętu finansowanego
w ten sposób.

Jeśli moje dziecko trafi do szpitala na badania, nie używajcie aparatów
do badania słuchu. Moje przekonania są silniejsze niż życie i zdrowie moich bliskich.

Jeśli kiedykolwiek moi dziadkowi trafią do szpitala na geriatrię,
zostawcie ich w spokoju.

Wolę, żeby poczekali na swój koniec, niż mieli szansę na życie
wspierane przez tę szatańską machinę. 

Oświadczam również, że jestem w pełni poczytalny.
niżej podpisany

…………….
Styczeń 2018

POBIERZ OŚWIADCZENIE W PDF do DRUKU:
Oświadczenie-ANTY-WOŚP_do-druku.PDF

############################

facepalmNie wiem co tu można więcej powiedzieć.
Zdaję sobie sprawę, że to burdel w naszym kraju powoduje, że szpitale są
słabo wyposażone. Nie chcesz, nie dawaj tej złotówki do puszki. Nie bądź biedniejszy. Kup sobie za to bułkę. Bądź zwycięzcą. Ale też miej chłodny osąd i nie zachowuj się jak dupek. Da się. Nawet Caritas to rozumie.

 

116 comments
  • Bożena Jędral
    12/01/2014

    kochani lepiej bym tego nie ujęła

    • Gosia
      16/01/2015

      Otóż to. Nic dodać nic ująć! Brawo Tato 😉

  • Blog Ojciec
    12/01/2014

    Popieram całkowicie.

    Krótki apel do wszystkich antyWOŚPów: To ludzie wrzucają 5zł do puszki, ale to dzięki Owsiakowi stoi tam wolontariusz I to jemu zawdzięczają tę możliwość. Jeśli koszta operacyjne (reklama, obsługa imprez itp.) wynoszą 50% to niech i tak będzie. Gdyby nie Owsiak, te pieniądze nigdy nie trafiłby na cel charytatywny. To dzięki niemu wiemy, dlaczego warto pomagać. To on sprawia, że nam się chce. Przestańcie wierzyć w bajki, że jak ktoś nie da na WOŚP to da na przykład na Caritas – jeśli nie da na WOŚP, to wyda te pieniądze w markecie.

  • Kamil Polny
    12/01/2014

    Poruszyłeś ważną kwestię, tj. odnośnie kosztów organizacji. Jeśli zebranie 20 milionów kosztuje, 15 milionów, to tak czy inaczej to się opłaca, bo forsa nie jest najważniejsza. Jest jeszcze zaangażowanie, energia którą mają ludzie. Ja myślę, że cała ta akcja naprawia w ludziach coś więcej niż tylko budżet szpitali.

    • Iwona
      11/01/2015

      Dokladnie tak, bardzo trafny komentarz!!

  • Ewa Jermakowicz
    12/01/2014

    Podpisujcie!

  • Pamiętnik Emigrantki
    12/01/2014

    Nic dodać, nic ująć!

    A jeszcze w temacie WOŚPowych malkontentów- rozbroił mnie kiedyś komentarz jakiegoś słuchacza wiadomego Radia, który krytykując Orkiestrę powiedział coś w ten deseń: "I co z tego, że w naszym mieście jest karetka ufundowana przez WOŚP, skoro spóźniła się do wypadku i ktoś i tak umarł?". No faktycznie, to z pewnością wina tego szatana Owsiaka…

  • Sylwia Em
    12/01/2014

    mądrze prawisz!

  • Małgorzata Gębska
    12/01/2014

    Popieram, dobrze napisałeś. Dziś prowadziłam dyskusję na ten temat na fb u jednego znajmoego na profilu. Ponoć Pan Artur Górski z PiSU bojkotuje Owsiaka i podaje różne argumenty, że WOŚP to zło… Ciekawa jestem co szanowny Pan Artur Górski zrobił dobrego dla innych ludzi? Śmieszni są niektórzy na prawdę w swojej niedorzeczności.

  • Iwona Dobiecka
    12/01/2014

    Święta racja.

  • Czesław Brudek
    13/01/2014

    Popieram w całej rozciągłości. Fundacja WOŚP działa już 22 lata. W tym czasie rozliczali ją specjaliści z wszelkich służb podległych wszelkim opcjom politycznych, a ona nadal działa.
    Najlepszym sposobem zwalczania bzdurnych argumentów jest podobno pozwolenie na ich głoszenie.
    Niech więc wszyscy robią swoje, a my piszmy o swoich odczuciach.
    Pozdrawiam

  • Piotr Irek
    13/01/2014

    Panie Czeslawie ale ja nie mam do nikogo pretensji o to że zbiera czy ktoś daje pieniądze. Wolę po prostu gdy z każdej złotówki idzie 93 proc conajmniej na pomoc potrzebującym i tyle. Nie na zakup budynków czy palacy, czy też samochodów.

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Koszty organizacji finałów WOŚP oscylują w okolicach 5% zbiórki i nigdy nie przekraczają ustawowo narzuconych 10% – jest to potwierdzone sprawozdaniami finansowymi publikowanymi na stronach fundacji, m.in.: http://s2.wosp.org.pl/uploaded/files/files/Bilans%202012.pdf – dla porównania; spróbujcie takie sprawozdania znaleźć na stronie np. Caritasu, życzę powodzenia.

  • Katarzyna Brodziak
    13/01/2014

    to samo napisalam i widze ze nie tylko ja mam takie zdanie

  • Jan Gisterek
    13/01/2014

    Ale mamy też słonia, który już transparentny nie jest. Mamy niejasne sposoby zamawiania sprzętu… Mamy kiszenie kasy na lokatach przez wiele miesięcy… i tak dalej.
    A co do oświadczenia – bardzo chętnie je podpiszę, proszę tylko o deklaracje, że NFZ nie kupiłby tego sprzętu, gdyby go nie było, a dodatkowo zwrot z podatków za miejsce, prąd, materiały eksploatacyjne urządzeń i etaty lekarzy przy nich stojących. Wiem, że czerwonym propagandystom głowa tego nie puszcza, ale sam zakup urządzenia, to tylko drobny fragment kosztów… resztę ponosi NFZ i to często po kosztach bardzo mocno zawyżonych (serwis i materiały eksploatacyjne), to jest w tym biznesie tajemnicą poliszynela…

  • […] spodziewałem się, że wczorajszy wpis na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy spowoduje tyle kontrowersji. No ale jednak. Pierwsze polecenia linka to same pozytywy, po 10 […]

  • Nikodem Pałasz
    13/01/2014
    • Tomek
      12/01/2015

      Cytuję: „[404] File Not Found : Plik nie istnieje”

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Jan Gisterek A organizowanie turnusów dla dzieci we własnych ośrodkach, za pieniądze zebrane od własnych wiernych jest transparentne? I co to znaczy "niejasne zasady przetargów" skoro wszystkie ich etapy są omawiane i upubliczniane: http://www.wosp.org.pl/medycyna/sprzet/przetargi

    Nikodem – pobrałeś któryś z tych raportów? Ja tak; np. ten z roku 2012. Ma 34 strony, z czego 30 to opis tego co robi Caritas, a 4 to zdjęcia. Nie ma w nim ani jednej tabelki zestawiającej wyniki konkretnej zbiórki (nie ogólnikowo, ale księgowo) z wydatkami. Z całym szacunkiem, ale to jest ulotka reklamowa, a nie raport.

  • Piotr Irek
    13/01/2014

    Po pprzeczytaniu samego tytułu widać kłamstwo gdyż 100% nie można przekazać na pomoc ponieważ gdzie koszty z utrzymaniem fundacji. Ok kończmy bo tak można długo opisywać i przepychac się słownie. Pan ze swoimi przekonaniami powie jedno ja że swoimi drugie. A tak na serio nic nie wiemy właściwie. Wiemy tyle co nam pasuje w danym artykule.

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Nikodem Pałasz Tak, znam te ulotki reklamowe Caritasu. Zauważ, że np. w raporcie za 2012 są 34 slajdy o tym, co robi Caritas, ale ani jednego zestawienia kosztów, wyników zbiórki i przeznaczenia środków.

  • Jan Gisterek
    13/01/2014

    Tomek Banasik "Fundacja może w uzasadnionych przypadkach odstąpić od publicznego zaproszenia do
    składania ofert w celu podjęcia negocjacji z zachowaniem konkurencji i skierować
    zaproszenie do składania
    ofert do określonych firm bez ogłaszania publicznego zaproszenia. "
    "W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zarząd Fundacji może podjąć decyzję o niedopuszczeniu do Konkursu Ofert firmy, któ
    ra zapowiedziała złożenie oferty (otrzymała
    dokumenty związane z przystąpieniem do konkursu) lub już złożyła ofertę"
    I tak dalej… Co za problem załatwić sprzęt medyczny za 1zł z umową gwarancyjną, gdzie w ciągu 2 lat gwarancji za serwis zostanie zapłacone (przez NFZ oczywiście) 1000% wartości nowego urządzenia?

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Jan Gisterek Moje wpisy ktoś systematycznie kasuje, więc nie mam jak polemizować. Bajki pt. 1000% za gwarancje nie mają żadnego oparcia w faktach i cyfrach – gdyby tak były podpisywane umowy, fundacja przynosiłaby straty, a nie kupowała sprzęt za kwoty większe, niż wyniki zbiórki.

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Nikodem Pałasz Raz jeszcze napiszę, choć pewnie i tym razem ktoś skasuje mój komentarz. To nie są raporty, ale ulotki reklamowe. Przykład: raport za rok 2012 zawiera 33 slajdy z opisem "co robimy" i ANI JEDNEGO księgowego, choćby przybliżonego rozliczenia konkretnej zbiórki, na zasadzie: przychód -> koszty -> przekazano. Druga rzecz, że np. opłacanie ze zbieranych przez Caritas pieniędzy wczasów dzieciom w ośrodkach, których właścicielem jest… Caritas właśnie, też nie jest specjalnie transparentne, prawda?

  • Jan Gisterek
    13/01/2014

    Tomek Banasik No szkoda, że ktoś kasuje… z gwarancjami mam na myśli firmy medyczne, nie fundację…

  • Marek Klimarek
    13/01/2014

    Piotr Irek fundacja funkcjonuje z uzyskanych z lokat zysków, dlatego zebrane pieniądze pracują na lokacie prawie rok, w tym czasie organizowana jest biurokracja związana z dostawami sprzętu i chociażby negocjacjami. Owsiak wielokrotnie mówił że chce aby 100% pieniędzy zebranych przez Fundację przeznaczonych było na zakup sprzętu i często mu się to udaje.

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Jan Gisterek Masz na myśli te gwarancje, na które w ramach zakupu Fundacja wynegocjowuje dla szpitali przedłużone okresy BEZPŁATNEJ
    gwarancji podstawowej produktu? Np: http://www.wosp.org.pl/archiwum/samochody_dla_hospicjow ?

  • Gustaw Czarnobór
    13/01/2014

    Przekleje, bo nie chce mi się pisać dwa razy tego samego. Z całym szacunkiem, ale artykuł jest niesmaczny. Każda organizacja pozarządowa ma to do siebie, że oprócz celów statutowych realizuje jakąś bardziej lub mniej klarowną polityke własną – z którą każdy ma prawo zgadzać się, jak i nie zgadzać. Analogicznie dając pieniądze na Caritas (również organizację charytatytwną) wspomagasz Kościół Katolicki – chcesz dajesz, nie chcesz, możesz dać np. na WOŚP. Imputowanie ludziom, którzy nie zgadzają się z wizją społeczną Owsiaka zbydlęcenia jest po prostu nie smaczne i świadczy o elementarnym braku wiedzy odnośnie funkcjonowania NGO.

  • Lewicowa publicystyka inaczej
    13/01/2014

    żelazna logika się autora trzyma… nie ma co :))
    słitasnie – pomagać – owszem, ale tylko swoim
    kwestionujesz, patrzysz na łapy zbierającego kasę? jak śmiesz?!
    żal.
    Tymczasem nfz ma wd..ie i sprzętu nie kupuje, bo "orkiestra kupic co trzeba" i tak durne polaczki płacą zus X razy. przy okazji dowiadują się, że wystarczy kilka zeta do puszki i kilkadziesiąt szpitali ma sprzęt, a każdy na zdrowotne wyp**la kilkaset złotych i nie starcza… i to kilkaset zeta co miesiąc…
    nie wspominając, że kilkanaście (minimum) baniek idzie na tą medialną hucpę z naszych podatków (bo niby skąd) na cuda na kiju, a przypomnij mi autorze ile brakuje w budżetach naukowych? 2-3 milionów? i nie ma skąd wziąć?

  • Edyta Karolkiewicz
    13/01/2014

    Wrzucam co oku do puszki ale tak naprawdę doceniłam WOŚP dopiero w tym roku . W listopadzie urodziłam córeczkę i od razu trafiła na oddział neonatologii. A tam wszystko z sercem, urządzenia, aparatury, inkubator, podgrzewane łóżka.Potem badali jej słuch też dzięki sercu. A my za sprawą serca i owsiaka (i wspaniałym lekarzom i pielęgniarkom ze starynkiewicza) mogłyśmy szybko wrócić obie do domu

  • Nikodem Pałasz
    13/01/2014

    Tomek Banasik A slajd 32 u Ciebie się nie wyświetla? Raport 2012. Nie krytykuję WOŚP, ani nie bronię Caritasu. W tej dyskusji brak obiektywizmu, dystansu. Jak zawsze, kiedy pojawia się temat WOŚP, vs Caritas. Dlaczego obroną WOŚP jest atak na inne organizacje???

  • Mariusz Maniek
    13/01/2014

    Ja, pomimo tego, że wspierałem WOŚP odkąd pamiętam, świadomie w tym roku tego nie zrobiłem. Ci, który mnie znają wiedzą, że daleko mi do prawicowego oszołomstwa, ale dotarło do mnie kilka zakulisowych informacji na temat samego Jurka Owsiaka, przez które zmieniłem zdanie. Nie będę ich wypisywał publicznie, bo nie wspominam o tym, żeby przekonywać do bojkotu Orkiestry, czy kogoś oskarżać, ale zaznaczyć na potrzeby dyskusji, że są powody, które stoją za moją decyzją. Tak naprawdę zmierzam do czego innego – czegoś, co zastanawia mnie od jakichś 2-3 lat.

    Chodzi o powszechną presję, że "na Orkiestrę dać trzeba". Angażuję się w różne akcje charytatywne – wspomagam PAH, dwukrotnie w ostatnich 3 latach organizowałem też Szlachetną Paczkę – i takich osób jak ja jest dużo dużo więcej, ale ton Twórcy tekstu brzmi trochę tak jakby to nie miało znaczenia "bo nie dałem na WOŚP". Owsiak to nie jest święta krowa, tylko zwykły człowiek, który też cierpi na różnego rodzaju słabości, a jego Orkiestra jest jednym z wielu sposobów na wsparcie potrzebujących w tym kraju. Czy to, że akurat jej nie wspieram oznacza, że jestem skreślony? Odbijając piłeczkę, poprosiłbym Autora, żeby napisał oświadczenie, że w przypadku np. powodzi nie chce korzystać z wody pitnej, kocy i żywności dostarczanej ofiarom przez PAH (jeśli jej nie wsparł w przeszłości), a gdy będzie miał poważne problemy finansowe jego dziecko nie będzie mogło skorzystać z obiadów serwowanych przez Pajacyka, etc. (oczywiście odpukałem w niemalowane drewno pisząc te przykłady).

    Nie stawiajmy się od razu po dwóch stronach barykady. Poza kretynami z niektórych mediów, czy ław poselskich, którzy wygłaszają skrajnym tonem skrajne tezy, są jeszcze ludzie, którzy mają swoje wątpliwości, czy zastrzeżenia i należy uszanować to, że niekoniecznie chcą angażować się akurat w pomoc WOŚP. Pozdrawiam.

  • Kamil Polny
    13/01/2014

    Drodzy państwo zarzucający mi rzeczy, których nie miałem na myśli. Przeczytajcie jeszcze raz 😉 Piszecie o tym co sam już napisałem, albo w samym tekście albo samym komentarzach.

    Wspieram nie tylko WOŚP ale i innych. Co mnie wkurwia? Tylko Ci którzy podcinają skrzydła inicjatywom, które w jakikolwiek sposób pomagają ludziom – mniej czy więcej ale pomagają.

    Także peace and love. Z miłością do tych którzy się zgadzają i do tych którzy się nie zgadzają. WOŚP jest jedną z dróg. Polecam SOS Wioski Dziecięce.

  • Piotr Piotrowski
    13/01/2014

    Wczoraj grubaska z puszką mnie napastowała, jakbym był słoikiem nutelli. I tyle w temacie ode mnie 🙂

  • Mariola Szustak
    13/01/2014

    Do anonimowego autora artykułu.
    Jestem całym sercem z WOŚP , bo daje mi to nadzieje, że Polacy potrafią się jednoczyć w słusznej sprawie. Od 40-tu lat mieszkam poza Polska ( mieszkałam już w paru krajach Europy) , ale jestem w ścisłym kontakcie z rodzina i przyjaciółmi w Polsce. Gdziekolwiek nie mieszkałam, zauważyłam , ze wszystkie takie zbiórki pieniędzy maja swoje koszty, wiec nie jest to nic szokującego. W każdym kraju, w którym mieszkałam służba zdrowia boryka się z problemami finansowymi ( w Anglii ludzi po 75-tym roku życia praktycznie już się nie leczy, bo szkoda pieniędzy; we Włoszech wszystkie badania są płatne, itd.). Obarczone za wszystko rząd uważam za ignorancję, bo to ludzie na "niższych stołkach" są motorem rozwoju lub zacofania danego kraju. To co nas różni od innych to sposób widzenia – dla Polaków szklanka z woda będzie zawsze do połowy pusta !

  • Ralph Sadek
    13/01/2014

    To ja wolę dać hajs na Twoje szlachetne paczki Marian.Na orkiestrę w tym roku też się nie składałem i nie czuje się z tego powodu gorszy.

  • Dariusz Bagiński
    13/01/2014

    Rozumiem, że wszyscy krytykujący kościół, również napiszą oświadczenie, że nie chcą korzystać ze sprzętu i pomocy caritasu?

  • Radek Jedrzejczak
    13/01/2014

    Jan Gisterek ale ty jestęś tępy człowieku. Według twojego rozumowania, lepiej żeby nie było tego wsparcia, niech się nic nie zmienia, niech brakuje sprzętu. Zwrot kosztów i materiałów eksploatacyjnych – czyli lepiej nie kupić maszyny bo to generuje dodatkowe koszty, ale komu ratuje życie ta maszyna to już twój mózg nie ogarnia, co? Popatrz na skalę tej akcji, 22 lata, wiele mln zł przekazanych na różne cele, ale nie, lepiej nic nie robić, siedzieć na dupie i marudzić. Ja pierdole, z takimi ludźmi nigdy nie zmienisz świata, bo nawet jak coś robisz pożytecznego to oni mówią ci, że to jest niepotrzebne. Zarzucasz tutaj czerwonym propagandystom klapki na oczach, ale popatrz na swoje klapki, co ty widzisz? Dziury w całym bo Owsiak nie jest z twojej opcji?

  • Marek Jędrzejek
    13/01/2014

    Jan Gisterek – koszt serwisu nie jest aż taki ogromny.
    Koszt obsługi – należy ponieść, nie ma nic za darmo. Przynajmniej WOŚP potrafi wyszkolić ludzi do obsługi sprzętu, a nie jak NFZ zorganizuje cały dział MRI, ale nikogo nie wyszkoli i maszyny stoją, a ludzie umierają bo nie ma kto tego obsłużyć ( przykład z życia wzięty w tym roku, Nowy Sącz )

  • Michał Beszczyński
    13/01/2014

    wow wow Kamjel taki kontrowersyjny wow taki bez tabu i gniewny wow wow uszanowanko #jestęblogerę

  • Aleksandra Poziomka
    13/01/2014

    Pseudopatrioto – WUJEK OWSIAK VEL LEAWAK, PUBLICZNIE OŚWIADCZYŁ, ŻE PIEPRZY POLSKĘ WIĘC ZASTANÓW SIĘ NAD DOBOREM SŁÓW.

  • Mariusz Wachowski
    13/01/2014

    Orkiestra jest Świetna,Owsiak człowiek z Idea,są fajerwerki,jest siema,światełko do nieba i jedno wielkie pospolite ruszenie-fajnie! Co roku zbierane są pieniądze,za które kupuje sie sprzęt,które REALNIE ratuje życie, wykrywa wady słuchu u dzieciaków,pomaga osobom starszym-fajnie! Co roku zbierane jest koło 50 mln złotych-rewelacja! Jedyny problem w tym,że to Rząd jest odpowiedzialny za zapewnienie obywatelom tego wszystkiego poprzez odpowiednie zarządzanie 7 % PKB(w 2011 r. PKB Polski-531 MLD dolarów),które przeznaczone jest na Służbę Zdrowia każdego roku. Zamiast tego politycy wesoło przypinają sobie serduszka,wrzucają po stówce do skrzynki i wszyscy są zadowoleni a to chyba nie o to w tym wszystkim chodzi

  • Olla Łuczak
    13/01/2014

    Zgadzam się w 1000 procentach 🙂

  • Łukasz Polowczyk
    13/01/2014

    Pseudo prawicowego.*

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Nikodem Pałasz – krótko: ta jedna tabelka nie tłumaczy kompletnie niczego. Zastanów się, jakbyś zareagował, gdybym na dowolnego rodzaju projekt przedstawił ci taki business plan:

    a. koszty z tytułu prowadzenia nieodpłatnej działalności
    pożytku publicznego – 1 709 624,62 zł
    b. koszty administracyjne – 2 486 816,21 zł
    c. reklama – 84 939 90 zł
    d. pozostałe koszty – 130 172 371,70 zł

    Twierdząc, że to cały, szczegółowy plan wydatków (albo kompletne rozliczenie realizacji projektu) – wszedłbyś w niego? Sorry, ale księgowo, to jest kpina, nie raport – porównaj do szczegółowości raportu WOŚP.

    Aha, odnośnie uwagi, że to ja porównałem WOŚP do Caritas. Nieprawda. To drug strona w kółko porównuje WOŚP do Caritasu. Przykład: "Katolicy nie powinni budować indywidualnej „sławy i chwały” pana Owsiaka, a wspierać chore dzieci i starsze osoby można i powinno się przede wszystkim za pośrednictwem katolickiego Caritas".

    http://www.fronda.pl/a/prof-krystyna-pawlowicz-dla-frondapl-miejmy-odwage-odmowic-owsiakowi-1,33424.html

  • Marek Kurańda
    13/01/2014

    "Nie chcesz, nie dawaj tej złotówki do puszki. Nie bądź biedniejszy.Kup sobie za to bułkę. Bądź zwycięzcą. Narzekaj, że instytucja potrzebuje pieniędzy na działanie." – BARDZO CIEKAWY CYTAT Z WPISU BLOGERA. Nie można nikogo obligować do działań które są z kategorii ZROBIĘ/ NIE ZROBIĘ. Jeżeli ktoś ma ochotę wesprzeć WOŚP, CARITAS, PAH lub inną ORGANIZACJĘ niech to czyni. Jeżeli ktoś nie ma ochoty niech tego nie robi. Istotą JAŁMUŻNY jest cicha pomoc drugiej osobie. Dziwne jest też, że BLOGER dzieli hospitalizowanych na kategorię WOŚP-owców i ANTYWOŚP-owców. P. Owsiak tworząc ORKIESTRĘ raczej w swoim działaniu nie miał motywacji do zbierania pieniędzy tylko na sympatyków WOŚP-u, tylko na wszystkich potrzebujących. Proponuję TACIE W PRACY popierania IDEI P.Owsiaka, jeżeli uważa ją za słuszną. W dyskusji nad WOŚP-em wytoczono wiele dział. Dostaliśmy mnóstwo informacji. Do tego dołożył się sam P.Owsiak z wypowiedziami na temat prywatnej stacji telewizyjnej czy przeciwników byłego prezydenta Wałęsy a także atak na publicystę Terlikowskiego. Charytatywność jest piękną ideą. W charytatywności najważniejsza jest pokora i skromność. Czy te zalety ma P. Owsiak. Niech na to pytanie odpowiedzą sobie jego sympatycy. Na końcu cytat z Biblii: "Kiedy zaś ty dajesz jałmużnę, niech nie wie lewa twoja ręka, co czyni prawa." Dziękuję.

  • Mariusz Maniek
    13/01/2014

    Ależ Janek! 🙂 Przecież podkreśliłem (widać niewystarczająco), że daleko mi do oszołomów w typie Pawłowicz. Mimo tego "Nie dajesz forsy Owsiakowi?" jest komunikatem skierowanym do osób, które "nie dają forsy Owsiakowi". Ja nie dałem, więc poczułem się niejako wywołany do tablicy. Skorzystałem też z okazji, żeby zaznaczyć, że nie należy też całkowicie bezkrytycznie podchodzić do WOŚP. Tylko, że w moim mniemaniu należy na ten temat normalnie rozmawiać i w ten sposób rozwiewać lub potwierdzać wątpliwości, a nie oczerniać i oskarżać. Tym różnię się od Frondy, czy Pawłowicz, którzy przez swoje prostactwo sprawiają, że każdy człowiek, który mógłby chcieć porozmawiać na temat działalności WOŚP z góry skazany jest na metkę oszołoma.

  • Piotr Balwisz
    13/01/2014

    Jan Gisterek -I co Owsiak jest winien że NFZ to oszuści ??? Pomyśl człowieku zanim taki idiotyzm wypiszesz. Zakup sprzętu jest realizowany z przetargów bo przy takiej kwocie musi być więc jest jak najbardziej jasny chyba że nie ogarniasz tabliczki mnożenia albo jesteś kolegą Tadeusza !

  • Piotr Balwisz
    13/01/2014

    Ja też nie spotkałem się nigdy z formą wypowiedzi "bo nie dałeś na WOŚP" – Jak mam sposobność to czasami się dołożę ale generalnie jakoś ani nigdy nie byłem przymuszany ani nikt mi nie robił problemu jak się nie dołożyłem bo zdarzyło mi się nie posiadać pieniędzy w portfelu 🙂

  • Konrad Giżyński
    13/01/2014

    "Darmowa służba zdrowia" płatna pod przymusem, zawracanie d… receptami i bezsensownymi wizytami u lekarza (a w zasadzie urzędasa) po jakieś świstki, wymuszanie łapówek, sabotowanie leczenia celowo lub przez głupotę – a teraz jeszcze święty król żebraków…

    Naprawdę bardzo chętnie zrezygnuję z tych "dobrodziejstw".

  • Piotr Bajus
    13/01/2014

    Jak czytam niektóre komentarze to zastanawiam się nad granicą ludzkiej głupoty ,zawiści ,zazdrości i prostactwa. A MOŻE RUSZCIE DUPE I SAMI COŚ ZRÓBCIE ,A NIE TYLKO WYLEWACIE SWOJĄ GORYCZ NA INNYCH TYLKO DLATEGO ŻE ONI COŚ POTRAFIĄ A WY NIC

  • Anna Baran Anna Baran
    13/01/2014

    dobrze czyta się merytoryczną odpowiedź

  • Dorota Bartosińska
    13/01/2014

    Nic dodać, nic ująć. Apel jest cudny. Chciałabym wiedzieć ilu mądrali postąpiłoby w taki sposób jaki proponuje autor apelu? Przypomina mi się "Dzień świra" i "Modlitwa Polaka":
    Gdy wieczorne zgasną zorze,
    zanim głowę do snu złożę,
    modlitwę moją zanoszę,
    Bogu Ojcu i Synowi.
    Dopierdolcie sąsiadowi!
    Dla siebie o nic nie wnoszę,
    tylko mu dosrajcie, proszę!
    Kto ja jestem?
    Polak mały! Mały, zawistny i podły!
    Jaki znak mój? Krwawe gały!
    Oto wznoszę swoje modły do Boga, Maryi i Syna!
    Zniszczcie tego skurwysyna!
    Mego rodaka, sąsiada, tego wroga, tego gada!
    Żeby mu okradli garaż,
    żeby go zdradzała stara,
    żeby mu spalili sklep,
    żeby dostał cegłą w łeb,
    żeby mu się córka z czarnym
    i w ogóle, żeby miał marnie!
    Żeby miał AIDS-a i raka,
    oto modlitwa Polaka!

  • Marek Konderak
    13/01/2014

    …i wszystko w temacie 🙂

  • Tomek Banasik
    13/01/2014

    Ministerstwo Pracy: "Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ok. 92 proc. zebranych środków przeznacza na bezpośrednią pomoc charytatywną; koszty administracyjne to jedynie ok. 8 proc." – to chyba zamyka te durne insynuacje o wysokich kosztach własnych fundacji.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,15267842,Resort_pracy__ok__8_proc__srodkow_to_koszty_administracyjne.html#BoxSlotII3img

  • Ryszard Kłos
    13/01/2014

    Polak jeszcze nie zacznie czegokolwiek robić a już drugi Polak zagląda mu do kieszeni . Mechanizm rozumowania polaczka jest prosty: dlaczego on ma a ja nie mam? Wszyscy najlepiej umieją liczyć cudze pieniądze i, nie daj Boże, ktoś będzie miał o złotówkę więcej to zaraz jest złodziejem, skurwysynem i bezbożnikiem! Polaczka nie interesuje czyjś cel choćby najbardziej zbożny tylko ile na tym zarobił. To takie bardzo polskie…

  • Wojciech Kozłowski
    13/01/2014

    Chyba ze
    św. Obrazków.

  • Krzysztof Lubowicz
    13/01/2014

    Kamil Polny Jakieś bzdury piszecie. Sami obliczcie, jeżeli koszty druku serduszek, plakatów, organizacji komunikacji i transportu wynoszą 2.500.000 a zebrana kwota była ponad 50.000.000, to to jest 5% (pięć procent). Nie znam drugiej tak taniej organizacji charytatywnej. A czy wiecie ile "zjada "CARITAS"? Może ktoś odważny poruszy tą kwestię i napisze. A co wiecie o kosztach Ochojskiej?

  • Krzysztof Lubowicz
    13/01/2014

    A co wiesz o kosztach, które "zjada" CARITAS? Znasz: a) tylko prawdę, b) prawdę czy c) gówno prawdę? Bądź odważny, sięgnij do rozliczeń i napisz nam, to pospadamy z krzeseł. Sam się chętnie rozerwę ze śmiechu. A propos chętnie napiszę oświadczenie, bo i tak NIE MA sprzętu medycznego z tej fundacji. Zobacz, na co przeznaczone są te pieniądze, do kogo trafiają, ile procent z zebranej kwoty. Bądź mężczyzną i napisz nam, jaki to jest porażający procent 🙂

  • Jacek Wielgus
    13/01/2014

    Cóż za demagogia ! Problem z WOŚP jest taki, że przyłączyli się do niego rządzący, którzy odpowiedzialni są za takie braki w szpitalach, którzy marnują pieniądze na bzdurne światełka do nieba i dotowanie imprezy masowej jaką stała się WOŚP. Owsiak z kolei połowę zebranej kasy przeznacza na tzw "inne cele" czyli wypasione limuzyny i super zabawę. W zbieraniu kasy wspiera go publiczna TVP z naszych pieniędzy. Gdyby zebrać wszystkie koszty jednego finału okazało by się, że są wielokrotnie większe niż kwota wyżebranych pieniędzy. Wystarczy zajrzeć do oferty reklamowej TVP. Płacę podatki i ZUS nie po to by państwo wspierało imprezę, której mam zawdzięczać inkubator w szpitalu !!! Inną wątpliwą wartością jest rzekomo wychowawczy aspekt tej akcji gdzie dzieciom pokazuje się, że normalne państwo to nieudolny twór, który nie potrafi dzieciom i seniorom zapewnić opieki i aby było dobrze powinny żebrać na ulicy ! Nie promuje się managerów tylko żebraków. Wrzuciliście piątaka do pudełka ? Gratuluję poprawiliście właśnie swoją samoocenę i dowartościowaliście się. Proponuję zrozumieć zagadnienie trochę głębiej niż poprzez głupi i tendencyjny artykuł.

  • Katarzyna Zawadzka
    13/01/2014

    Jan Gisterek kiszenie kasy na lokatach jest uzasadnione statutowo przez fundację. Odsetki nie są niczyim zarobkiem – również stanowią źródło finansowania finału WOŚP oraz np. Festiwalu Przystanek Woodstock (żeby nie było, że jest on organizowany za pieniądze wrzucane na cel charytatywny). Jednocześnie okres rozliczeniowy WOŚPu trwa bodajże 18 miesięcy (dłużej, niż normalnie), dzięki czemu takie operacje nie powodują przerwy w obrocie gotówkowym i nie rzutują negatywnie na cały mechanizm.

  • Magdalena Gonciarz-Gołębiewska
    13/01/2014

    Zdecydowanie jestem ZA !

  • Andrzej Krzysztof Rudkowski
    13/01/2014

    Porównując sprawozdanie finansowe za lata 2010 i 2011 dwóch organizacji – Caritas Polska (link do sprawozdania http://www.caritas.pl/images/stories/raporty/Caritas_Polska_sprawozdanie_finansowe_2010.pdf) i Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (link – http://s2.wosp.org.pl/uploaded/files/files/Bilans%20Fundacji%20za%202011rok.pdf)
    przepaść w gospodarce finansowej tych organizacji wyczytać już można w rachunku wyników. Caritas – przychody z działalności statutowej 234.095.047,92 zł, a koszty ogólno-administracyjne 2.744.202,09 zł, Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – przychody z działalności statutowej – 59.678.695,35 zł, koszty administracyjne 12.547.353,95 zł. Fundacja zakupiła w 2011 roku biuro za kwotę 8.094.258,00 zł !!!!!, natomiast z kwoty 49.371.139,76, które określono jako koszty realizacji zadań statutowych WOSP na – zaopatrzenie placówek medycznych i pomoc medyczną przeznaczono 38.277.884,84 zł, na Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków 1.817.673,71 zł, na Program Infant Flow 119.939,64 zł, na Program leczenia cukrzycy pompami insulinowymi 90.616,70 zł, na Program „Ratujemy i Uczymy Ratować 2.824.127,25 zł, a na działalność propagatorską, informacyjną i pożytku publicznego kwotą 6.015.181,69 zł. Dodać trzeba, że wiele zajęć organizowanych jest w Ośrodku Szkoleniowym Szadowo – Młyn (adres strony internetowej ośrodka http://szadowomlyn.pl/ ) należącym do Fundacji WOSP (Rubryka 3 odpisu – link do KRS WOSPhttps://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu?t:lb=t, Numer KRS WOSP: 0000030897,) ale działalność w niej prowadzi spółka z o.o. Złoty Melon (numer KRS Sp. z o.o. Złoty Melon w bazie przedsiębiorców – 0000158131,) w której udziały w kwocie 1.594.000,00 zł posiada Fundacja WOSP, a jednoosobowy zarząd sprawuje Jerzy Zbigniew Owsiak). Pomijam już zaangażowanie żony Jerzego Zbigniewa Owsiaka – Lidii Niedźwiedzkiej-Owsiak, która jest członkiem Zarządu Fundacji WOSP i jest zatrudniona w niej jako księgowa i dyrektor do spraw medycznych, a po za tym prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą P.P.P TV "Mrówka Cała" (REGON 011206807), o numerze PKD 5911Z – DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z PRODUKCJĄ FILMOW, NAGRAŃ, WIDEO I PROGRAMOW TELEWIZYJNYCH sprzedając przy okazji prawa do transmisji WOSP i Przystanku WOODSTOK. Niezły rodzinny interesik, wystarczyło tylko na początek włożyć 2.000,00 zł (tyle wynosi fundusz założycielski). Dlatego nie daję Owsiakowi.

  • Wojciech Kozłowski
    13/01/2014

    Krzysztof Lubowicz Jakich rozliczeń 😉 Caritas się nie rozlicza 😉
    Caritas może sobie napisać i 100% to jest nieweryfikowalne – pomijając że chroni ich konkordat.
    http://caritaspolska.wordpress.com/2010/12/24/caritas-pod-lupa/

  • Krzysztof Lubowicz
    13/01/2014
  • Krzysztof Lubowicz
    13/01/2014
  • Magdalena Kostrzewa
    13/01/2014

    Krytykujący i niewierzący, nawet gdyby chcieli skorzystać, mają szanse jak w artykule: http://www.fakt.pl/ksiadz-odmowil-ubogiemu-niewierzacemu-mieszkancowi-paczki-z-caritasu,artykuly,438247,1.html
    Oczywiście, w ramach rewanżu, czekamy na oświadczenie Caritasu, że nigdy więcej nie przyjmie ani grosza z podatków niewierzących i innowierców.

  • Michalina Jaskólska-Pyrek
    13/01/2014

    Ale na tym to właśnie polega – nie musisz dawać. Nikt Cię do tego nie zmusza. Daje ten kto chce, kto ma taką potrzebę. A opluwanie się nie ma sensu. Każdy daje na to na co chce.

  • Michalina Jaskólska-Pyrek
    13/01/2014

    Ja chętnie takie coś podpiszę – bo chociaż zdaje się Caritas działa dłużej niż WOŚP – to do tej pory ani razu nie widziałam niczego, co byłoby zakupione ze srodków Caritas. Natomiast ze sprzętu zakupionego przez WOŚP musiałam (niestety) już korzystać. Piszę niestety, bo wolałabym nie trafić z dzieckiem do szpitala. A tak dzięki temu sprzętowi wszystko skończyło się dobrze.

  • Katarzyna Prześnicka
    13/01/2014

    Dziękuję za ten mądry tekst i życzę zdrowia – Panu i nam wszystkim, łącznie z Owsiakiem 🙂

  • Rafał Paracel Biernacki
    13/01/2014

    Maniuś jednodniowa presja?-toż Pan delikates większość nas przez cały rok ulega różnym presjom i jakoś musimy z tym żyć…..

  • Rafał Paracel Biernacki
    13/01/2014

    http://www.caritas.pl/images/stories/raporty/caritas_polska_raport_2012.pdf naprawdę jesteście tacy leniwi? Caritas się rozlicza byle jak ale się rozlicza : 32 strona linku

  • Michalina Jaskólska-Pyrek
    13/01/2014

    Rafał Paracel Biernacki Super, że jest takie rozliczenie. I nie rozumiem tylko, dlaczego czepiasz się WOŚPu. Jedni daja na Caritas inni dają na WOŚP, jeszcze inni na coś innego. Kazdy ma prawo wyboru. Dlaczego tylko zwolennicy Caritasu napadają na Owsiaka w ten dzień i starają się obrzydzić pozostałym tą całą akcję? Bo zazdroszczą, że taka ilość ludzi się angażuje? Czy wynika to z faktu, że do kościoła chodzi coraz mniej ludzi? Wg mnie nie jest to dobra droga do zjednania sobie nowych zwolenników. Ja osobiście wielkim łukiem omijam kościół i tego typu podobne instytucje, a z dobroczynności WOŚPu juz miałam okazję ze swoim dzieckiem skorzystać. I dlatego całym sercem będę popierać tego typu akcję, bo ma wymierne efekty. Natomiast na Caritas pluć nie będę, bo nie obchodzi mnie zupełnie.Super, że działa. Jeśli potrafi pomóc – to tym lepiej. Natomiast ja nigdy jej nie będę wspierać, bo mi z nimi zupełnie nie po drodze, ale na pewno nie będę szukać "dowodów", że przepuszczają kasę bokiem. Tak jak to starają się zrobić to wszyscy pro-caritowi i inni zwolennicy. Przypominam – nikt Wam nie każe dawać kasy na WOŚP. – więc nie macie prawa pluć na to co Owsiak i WOŚP zrobił, bo to co robią ma wymierne efekty i wszystkie nasze dzieci z tego korzystają – przy narodzinach chociażby. Natomiast z pomocy Caritas niekoniecznie.

  • Wojciech Kozłowski
    13/01/2014

    Rafał Paracel Biernacki Caritas może sobie napisać co im się żywnie podoba. NIKT tego nie jest w stanie zweryfikować 😉 Chroni ich Konkordat ;)))

  • Ekesh Kekesh
    13/01/2014

    Rafał Paracel Biernacki
    to pełne caritasowe rozliczenie 134 baniek ma razem ze spacjami 700 znaków co daje ponad 190 tys za jedną literkę! Myślisz że to jest porządne i wiarygodne sprawozdanie finansowe czy po prostu taki ograniczony jesteś?

  • Michalina Jaskólska-Pyrek
    13/01/2014

    Ciekaw gdzie znikają moje komentarze…

  • Mariusz Maniek
    13/01/2014

    Rafał Paracel Biernacki to żeś się przyłożył do dyskusji, rzeczywiście. Jak będziesz miał coś sensownego do dodania to możemy polemizować, ale takie teksty to możesz sobie na podwórku puszczać.

    Michalina, oczywiście, że nie muszę. Reaguję po prostu na tekst pt. "Nie dajesz forsy Owsiakowi?", w którym do jednego worka wrzucana jest już przysłowiowa "pani Pawłowicz" i ludzie, którym nie do końca podoba się działalność Owsiaka. Przecież wiadomo, że nikt mi pistoletu do głowy nie przykłada. Polemizuję po prostu ze świętym oburzeniem, które pojawia się za każdym razem, gdy ktoś zada pytanie na temat funkcjonowania WOŚP, a głównie działalności samego Jurka. Wrażenie presji powoduje po prostu fakt, że tego dnia Orkiestra wyskakuje nawet z lodówki, a każda wątpliwość od razu jest etykietowana jako oszołomstwo. W efekcie zamiast rozmawiać i w ten sposób potwierdzać lub rozwiewać wątpliwości od razu stawiamy się po przeciwnych stronach barykady. Podkreślam raz jeszcze, daleki jestem od tego, żeby namawiać do bojkotu, czy oczerniać całą akcję, ale daleki też jestem od tego, żeby robić z pana Owsiaka nietykalnego bożka.

    Janek, coś jest schrzanione z postowaniem na tym blogu, bo widać Twoje "Rozumiem" na moją odpowiedź, ale samej odpowiedzi już nie. Pozwolisz, że daruję już sobie powtórną publikację?

  • Ewa Job
    14/01/2014

    na litość boską po to płacimy podatki, żeby sprzęt w szpitalu potrzebny był a tu Państwo nie daje i my mamy wrzucać do puszek no jasne! przecież to tylko 5 zl prawda?! W tym roku pierwszy raz nie wrzuciłam ani grosza bo uważam, ze skoro Owsiak ma już taka popularność to powinien ja wykorzystać i zorganizować ogólnopolski protest przeciw temu, ze chociaż wszyscy zasilamy stale to państwo kasą to ono nie daje nam podstaw żeby się tutaj czuc w pełni bezpiecznie. I oto jest cel, do którego chętnie bym się przyłączyła jako wolontariuszka – zbierająca podpisy !!!

  • Łukasz Chudy Opara
    14/01/2014

    Zgadzam sie

  • Piotr Ciszewski
    14/01/2014

    Sama WOŚP nie jest dla mnie problemem. Problemem są ludzie lansujący się przy jej okazji i udział instytucji, które o ochronę zdrowia powinny dbać nie tylko raz w roku. Gdy minister finansów najpierw ogranicza budżet ochrony zdrowia, a później daje na aukcje zestaw piśmienniczy, ze sprzedaży którego WOŚP uzyskuje ok. 1 tys. zł to jest to jakaś paranoja. Główną winą Owsiaka jest że nie umie lub nie chce się od tej hipokryzji odciąć.
    http://lewica.pl/?id=29047&tytul=Piotr-Ciszewski:-Wielka-Orkiestra-Hipokryzji

  • Edyta Masalska
    14/01/2014

    Ja mam propozycje dla wszystkich tych co nie dają, przestali dawać bo coś tam… lub tłumacza sie tym, ze dają na coś innego. Zróbcie to samo co Owsiak i weźcie sobie 50% przecież to super biznes, nic prostrzego. Powodzenia

  • Robert Jurgen Zelman
    14/01/2014

    Jan Gisterek
    Kolego – kompletnie mieszasz pojęcia.
    1. Pieniądze trafiają na lokaty z prostego powodu – bo nie może ich Owsiak trzymać w domu, na przykład w zmywarce. Odsetki z lokat idą na cele statutowe – co można wyczytać, jak się umie czytać na stronach fundacji.
    2. To nie NFZ płaci pensje lekarzom, tylko placówki w których są zatrudnieni. NFZ płaci za kontrakty dla szpitali.
    3. NFZ nie zakupuje sprzętu dla szpitali, robią to same szpitale z pieniędzy, które pochodzą z kontraktów. A NFZ kontrakt podpisać może, ale nie musi.
    4. Sprzęt, który trafia do szpitali to sprzęt "wspomagający", więc raczej nikt pod tą darowiznę z WOŚP nie otworzy nowego oddziału.
    Ten sprzęt to jak komplet kluczy dla mechanika, Nikt do każdego kupionego kompletu nie zatrudnia nowego mechanika.
    5. Szpitale, które nie mają oddziałów wymagających posiadania konkretnego sprzętu zwykle go nie dostają.
    Więc nie ma obawy, że ktoś kto dostał na przykład aparat do badania słuchu u noworodków za kilkaset złotych zbuduje z tego powodu oddział położniczy za kilkaset milionów.
    Serdeczne pozdrowienia.

  • Aleksandra Zgadzaj
    14/01/2014

    Osobiste zdanie jest zawsze tendencyjne Twoje też – niestety. Z ciężkim sercem muszę napisać, że Twoja wypowiedź jest zatwardziała. To, że w Polsce jest niedostatek spowodowany bałaganem i brakiem kompetencji to jedno ale wylewać pomyje na to, że ktoś stworzył potężną instytucję i pomógł już wielu ludziom – to takie polskie 🙁 Nie lubię Twojego komentarza zwłaszcza jego drugiej części – bo z mojej perspektywy ta akcja pokazuje dzieciom, że jeśli jesteśmy razem to dużo więcej możemy niż kiedy jesteśmy sami. A uczenie dzieci, że fachowość i kompetencje są ważne, powinno odbywać się gdzie indziej a nie przy okazji akcji charytatywnej. Pozdrawiam i bardzo Ci dziękuję, że płacisz podatki i zus 🙂

  • Lapsus Dom
    14/01/2014

    wiesz ile się czeka na zabieg w tym kraju? spokojnie możesz sobie coś takiego napisać, bo i tak za zabiegi i badania będziesz bulił, WOŚP to fikcja

  • Monika Brodziak
    14/01/2014

    rozumiem, co masz na myśli – ja widzę podobne parcie na oddawanie krwi/szpiku/osocza. Jak oddajesz krew = jesteś lepszy. Dla mnie taki zabieg wiązałby sie z pewnym psychicznym dyskomfortem. I co, ktoś miałby odmówić mi prawa do skorzystania z zasobów banku krwi? Bo mi słabo po zwykłym pobieraniu?
    Oczywiście spora rzesza (podkreslam, nie wszyscy) krytykujacych WOŚP to mentalni gimnazjaliści. za parę lat zostana rodzicami i zapewne nie oddadzą swojego dziecka w ręce znachora.

  • Miroslaw Nowosada
    14/01/2014

    Tomek Banasik a ile kosztow ma rząd,że tak z ludzi zdzira?…110% czy 1100%?!

  • Monika Brodziak
    14/01/2014

    a ty siedzisz w Grecji (a przynajmniej taką informację głosisz via fb) – jesli nie pieprzysz Polsk,i to sie jej co najmniej wstydzisz.

  • Elżbieta Rafińska
    14/01/2014

    Piotr Irek przeczytał Pan niestety tylko tytuł a nie artykuł, inaczej zrozumiałby Pan sens wydanych 100% !!!

  • Krzysztof Szukała
    14/01/2014

    Nie zgadzam się!!!!! Wpisy dzielące ludzi na wspierających WOŚP i nie wspierających są tendencyjne i nie powinny mieć miejsca !!! W Polsce rocznie wydaje się na sprzęt 5 mld zł wiec sprzęt dostarczany przez wielką orkiestrę stanowi około 0,5 %. Owsiak działa ok fajnie , popieram ze robi coś dobrego ale nie przedstawiajmy go jako zbawiciela polskiej służby zdrowia bez którego ona by nie funkcjonowała!!!! A idąc tym tropem podziałów na wspierających i nie wspierających WOŚP jeśli ja płacę 3x zus a ktoś płaci 1 składkę ( albo wcale bo niema pracy) czyli moje dziecko powinno być leczone lepiej szybciej na lepszym sprzęcie itd.?? Zostawię to bez komentarza….

  • Pati Badu
    14/01/2014

    "Nie chcesz, nie dawaj tej złotówki do puszki. Nie bądź biedniejszy.Kup sobie za to bułkę. Bądź zwycięzcą" … Tak, w całej tej sytuacji pozostała tylko ironia dzięki której jakoś łatwiej znieść ten zaślepiony ciemnogród na czele z Pawłowicz.

  • Pati Badu
    14/01/2014

    Kamil Polny właśnie, ludzie po złej stronie mocy chyba zapominają, że organizacja kosztuje i samo się to nie robi, ale czego wymamgać od ograniczonej ciemnoty…

  • Jacek Wielgus
    14/01/2014

    Nie widzisz dysonansu w tym, że premier zamiast zabrać się do roboty przeznacza starą koszulkę na licytację ? Przecież to żenujące. Osobiście odcinam się od tego cyrku choć do niedawna sam w nim uczestniczyłem. Zamiast marnotrawić energię na ta zbiórkę lepiej wykorzystać ją na zablokowanie budowy kolejnego pałacu ZUSu za miliardy złotych. A może Olu wyjaśnij dlaczego tylko połowa zebranej kwoty przeznaczona jest na zakup sprzętu. Ukończyłaś Akademię Ekonomiczną więc nie muszę Cię uczyć czym jest kreatywna księgowość.

  • Karolina Juszczyszyn
    14/01/2014

    Dziś w TVN udostepniono rozliczenie finansowe za 2013 WOŚP i z 51 mln jakie uzbierano tylko 8 % idzie na administrację czyli 92 % ida na zakup sprzętu:))

  • Błażej Palmowski
    14/01/2014

    Tomek Banasik
    No wlaśnie kolega mi z klawiatury wyciągnął myśl, wczoraj sobie prześledziłem raport za rok 2012 WOŚP 74mln i Caritasu 134mln. Polecam lekturę. Z wczorajszej konferencji w Owsiakiem już wiemy że ma słoik z lewizną 😉 , ciekawe czy ma Caritas

  • Dominika Malina Kwiecień
    14/01/2014

    Do Maniuś: Autor nie napisał, że mamy dawać na WOŚP wszystkie nasze oszczędności, bo jest to najlepsza fundacja w całej Polsce i zapomnieć o PAH czy Pajacyku. Chwała ludziom, którzy nie pomagają Orkiestrze, ale wspierają drugiego człowieka w inny sposób, dadzą nawet tę złotówkę na inne fundację. Mnie, tak jak i autora tekstu denerwują ludzie, którzy NIC NIE ROBIĄ, a potrafią tylko krytykować, że "tylko" połowa, czyli 20mln jest przekazywane na szpitale. Płacimy podatki, państwo powinno nam to zapewnić? A ZAPEWNIA? Państwo zamiast wydać 20 mln na sprzęt dla szpitali wyda te pieniądze na wojsko. Naprawdę uważacie, że gdyby nie ta okropna Orkiestra to dostalibyśmy te pieniądze od państwa? Politycy i rząd powinni zrobić dużo rzeczy, ale jak wiadomo tego nie robią. Ludzie, nie oszukujmy się, rządzący i obecny chory system jest taki, że gdyby nie inne fundacje, nie tylko WOŚP, ale i Szlachetna Paczka, Pajacyk, Caritas itd. ludzie by umierali z głodu albo z powodu braku odpowiednich badań "nie ma odpowiedniego sprzętu do diagnostyki". Jeśli Owsiak nawet sobie coś z tego bierze, jeśli nawet sponsoruję całe zamieszanie to popieram człowieka, który raz w roku robi coś dla nas wszystkich i to nie są puste obietnice tylko namacalne dowody w każdym szpitalu.

  • Zbigniew Lisicki
    14/01/2014

    Krzysztof Szukała No tak ale Wośp przeważnie kupuje sprzęt z jednej konkretnej grupy, często bardzo specjalistyczny, toż nie będzie kupował łóżek, pościeli i garnków do szpitalnych kuchni – od długiego czasu WOŚP specjalizuje się w sprzęcie dla dzieci.

  • Krzysztof Lipnicki
    14/01/2014

    Człowiekiem zawsze targają skrajne emocje i obawy, ale ten apel wyjaśnia wątpliwości "pomagać czy nie"… 😉

  • Nie Taki Cichy
    14/01/2014

    A kto powiedział że tylko zakup sprzętu jest pomocą? Przecież reszta kasy idzie na inną pomoc…. przecież nie na wódkę
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

  • Aleksandra Zgadzaj
    14/01/2014

    Tak masz rację, że to żenujące i być może to jedyna dobra rzecz jaką mu się udało zrobić dla ogółu. Ale w tym wypadku cel uświęca środki. Ciebie i tak nikt i nic nie przekona, Ty już masz twarde zdanie na ten temat,nie mam zamiaru z nim walczyć ani być adwokatem finansów WOŚP. Napisałam jak w poprzednim komentarzu o racjach akcji charytatywnych.Wybacz ale dla mnie to czcze gadanie o tej blokadzie budowy pałacu zus.

  • Jakub Garbacewicz
    14/01/2014

    Weź się pierdolnij człowieku w łeb płacąc podatki w polsce państwo ma obowiązek mnie leczyć i nie ja decyduje jakiego sprzętu się użyje. Owsiak pokaż całe rozliczenia za tą twoja medialną szopkę, czego się boisz?

  • Magdalena Anuszewska
    14/01/2014

    A ja daje nie dla Owsiaka, a na sprzęt i całą akcję.

  • Jacek Wielgus
    14/01/2014

    Brak reakcji na patologię jest przyczyną istnienia takiego tworu jak WOŚP. Nikt nie reaguje na miliardy trwonione w ramach NFZ i ZUS a wszyscy ekscytują się gdy uda się wyżebrać kilkadziesiąt milionów od społeczeństwa. Żeby było jasne. Nie zarzucam złych intencji dzieciakom, które robią to z czystym sercem. Niestety ale one są indoktrynowane w taki sposób, że pokazuje się im fałszywe wzorce postępowań. Protest jest czymś złym – zamknijcie oczy i kochajmy się a kto ma inne zdanie ten jest przeciwko inkubatorom w szpitalach.

  • Anna Daciow
    14/01/2014

    Akcentowanie, by maksymalny procent szedl w sprzet, a mozliwie najmniejszy w koszta organizacyjne jest trzezwe i zdrowe. Nie utopmy tego!

  • […] Po drugie inni blogerzy już powiedzieli na ten temat niemal wszystko – jak choćby tu Tata w pracy 1, Tata w pracy 2, czy tu Kubryńska. A po trzecie właśnie natknęłam się na bardzo rzeczowy […]

  • […] i wykorzystał to do swoich celów. Dosyć niedawno pod wpływem chwili napisałem tekst o Owsiaku (Nie dajesz forsy Owsiakowi?). Był popularny, jak na skalę mojego bloga – bardzo popularny. Napisałem go o północy 12 […]

  • Antek
    09/09/2014

    To, że te fundacje i organizacje społeczne będace z zarządzie J.O. mają na celu zysk dla niego samegoto prawda, ale czemu by z tego zysku nie oddawał na cele zdrowotne, społeczne właśnie tego większego % swojego zysku? Na organizacje tvn, polsat, i innych komercyjnych badziewii wszyscy leca dawac, a oni tworza je WYŁĄCZNIE po to by odpisywać podatek, nie oszukujmy się.

  • Jarosław Paweł
    27/12/2014

    Panowie i panie w całej akcji WOŚP chodzi o to żeby i Melon był Złoty i Mrówka Cała 😀

  • Filip
    04/01/2015

    Dawno nie czytałem takiej demagogii. Czy Pan Owsiak i WOŚP to jakieś święte krowy, które są wyjęte spod jakiejkolwiek krytyki? Otóż nawet gdyby dzięki aparaturze zakupionej przez WOŚP ludziom odrastały ręce albo dochodziło do zmartwychstań, to nie dawałoby to komukolwiek mocy do odmawiania innym prawa do krytycznych opinii wobec posunięć Owsiaka czy też jego organizacji.
    A stosując doprawdy żelazną i wręcz obezwładniającą logikę autora można by uznać, że kierowcy korzystający z dróg wybudowanych z pieniędzy UE mają się teraz zamknąć i owej UE pod żadnym pozorem już nie krytykować. No chyba, że podpiszą równie błyskotliwe jak powyższe oświadczenie z klauzulą, że nawet jak będą umierający to na drodze zafundowanej przez Unię do szpitala zawieść się nie pozwolą.
    Aha, i w ambulansie zakupionym przez WOŚP rzecz jasna także!

    • Tata w Pracy
      04/01/2015

      Czy WOŚP każe Ci dawać na nich kasę? Masz pełną dowolność.
      Z UE nie masz żadnego wyboru.

  • KAMELEON
    09/01/2015

    ŻAL mi tej OGROMNEJ, szczerej i nie mającej pojęcia o zakulisowych podłościach i przekrętach (J.Owsika i jego żony w założonych przez nich celem umożliwienia tych kombinacji spólkach córkach) – rzeszy dzieci i młodzieży o dobrym SERCU-porwanych tą b.szlachetną ideą!-Ale w świetle ostatnich wydarzeń KOMPROMITACJI J.Owsika w prawno-SĄDOWYCH konflikcie z blogerem MATKĄ KURKĄ)-b.skompromitowaną i mocno PODEJRZANĄ ideą – i już cokolwiek nietransparentną i mocno sPOniewieraną ze względu na korzystanie z jej owoców (setek milionów zł) przez ludzi dla których ta w/w rzesza WOLONTARIUSZY marznie corocznie i dlań tej ogromnej kaski przecież nie zbiera! Oni zbierają ją dla FAKTYCZNIE POTRZEBUJĄCYCH, ale tam ona trafia niestety WBREW ZAŁOŻENIOM i OBIETNICOM …tylko w części …O ojcu Jureczka Owsika- ZOMO-wcu i podejrzanych PRAWDZIWYCH OJCACH- POmysłodawcach,licencjodawcach,założycielach i spijających największą z tego śmietankę-niewiele niestety wiemy…Jednak biorąc pod uwagę czasy kiedy WOŚP powstawała (upadek KOMUNY,i transformacji ustrojowej)-ma to b.złe konotacje i POdejrzenia-o czym właśnie napisał w swojej ostatnio wydanej książce Marek Piekarczyk-LIDER znanego w tamtch latach,głównego nurtu młodzieży HAVY-MEtALOWEJ o kultowej już sławie: TSA-współpracujący w tamtych latach = upadku i schyłku komuny z J.Owsikiem na słynnej scenie w Jarocinie – poźniej zawłaszczonej i przejętej przez J.O! Wtedy przecież powstawały też i inne WSPANIAŁE, b.dochodowe i wpływowe dzieła pogrobowców KOMUNY-szukajacej sobie INTRATNYCH posadek w nowej, kapitalistycznej rzeczywistości-jak TVN (założony przez SŁUŻBY WSI), czy też POLSAT (założony przez ex-SBeków i szpicli TW) itd…A dziwnym trafem ich plenipotentami i największymi beneficjentam są teraz właśnie RESORTOWE dzieci i ich funfle i POciotki! CZY O TO NAM WSZYSTKICH CHODZIŁO? CZY PO TO WALCZYLIŚMY Z KOMUNĄ i PO to ojciec-PUŁKOWNIK bandyckiego,zbrodniczego ZOMOw/w kazał lać nas pałami PO plerach-abyśmy teraz-niejako w podziękowaniu… dostarczali IM DOBROWOLNIE środków do LUKSUSOWEGO ŻYCIA??? A zresztą-RÓBTA CO CHCETA-JA NIC IM NIE DAM-a WY…JAK CHCETA! Otwieram WAM tylko oczy,i rozum-bo warto o tym wszystkim wiedzieć ZANIM oddacie swoje ostatnie wyłuskane zaskórniaki i ciężko zarobione pieniądze! SMUTNA PRAWDA-ale PRAWDA…pzdr!Przed c
    PS.Kameleon Kamel – Mrozu to TU może i nie ma ,ale wszak wieje i leje dziś b.mocno….

  • klodia
    10/01/2015

    antyWOŚPOWCY, antyszczepionkowcy, antyKUPUJĘ-W-MARKECIE, antywszystko ludzie ostatnio jacyś są… smutne.

  • Iga Ż.
    12/01/2015

    NFZ NIE KUPUJE sprzętu, szpitale kupują sprzęt

  • Nowak
    10/03/2015

    1. Jeśli już dziękować to nie Panu Owsiakowi a milionom Polaków – Pan Owsiak prowadzi jedynie fundację i jest z tego tytułu bardzo dobrze wynagradzany.

    2. Sama idea również nie jest zasługa Pana Owsiaka gdyż jest znana na całym świecie pod nazwą TELETHON od ponad półwiecza i faktycznie w wielu krajach dochodziło do malwersacji zebranych pieniędzy.

    3. Sam pomysł jest oczywiście bardzo szczytny i godny pochwały ale czy nie macie wrażenie że fundusze te stały się po prostu kolejnym podatkiem który nasz „kochany rząd” zaanektował sobie do budżetu na rzecz służby zdrowia a zaoszczędzone pieniądze (no skoro Owsiak kupi to przecież o tyle można dać mniej na służbę zdrowia) przeznaczyć np na premie dla urzędników.

    4. Moim zdaniem ten cały sprzęt powinien być kupiony z funduszy NFZ (bo to jest jego psi obowiązek) a pieniądze z orkiestry przeznaczane na cele które są ponad możliwości NFZ ( jakieś super drogie operacje które muszą być zrobione za granicą – dofinansowanie jakiś najnowszych leków ) – a najlepiej oczywiście żeby poszły:
    – na wyszkolenie lekarzy którzy nie tylko te superdrogie operacje mogliby zrobić w Polsce oraz wykonywać je również dla obcokrajowców co przynosiłoby dochód który mozna by było reinwestować.
    – instytuty opracowujące takie supernowe leki
    – itd…

    Orkiestra to taki żebrak co żebrze dla swoich dzieci – owszem to dobry gest żeby wesprzeć – ale 100kroć lepszym byłoby dać temu żebrakowi pracę żeby sam sobie mógł pomóc

  • […] a ja zbytnio zdania nie zmieniłem. Warto zobaczyć, może Was też to trochę poruszy: » Nie dajesz forsy Owsiakowi ? » Nie dawaj forsy Owsiakowi! Powiem Ci […]

Comments are closed.