Ubezpieczanie Apple w Media Markt / niezbyt pro dla firm

Home / blog / Ubezpieczanie Apple w Media Markt / niezbyt pro dla firm
Ubezpieczanie Apple w Media Markt / niezbyt pro dla firm
Moja ukochana żona pomyślała dwa lata temu, że skoro mam pracować na komputerze pro, to trzeba do komputera dokupić pro ubezpieczenie – żeby się nie martwić. Pewnie gdybym był obok, to bym jej powiedział, że nie warto. Śmiesznie to brzmi jak za ubezpieczenia jest odpowiedzialna Warta. Ale ona zrobiła po swojemu, poszerzając gwarancję do takiej w której problemy rozwiązują w 10 dni, aż przez 3 lata. Rozwiązują tj. przyjeżdża naprawiony/nowy sprzęt.
 
Ja mam talent do infolinii. Zadzwoniłem w czwartek dopytać ile to zajmie: 10 dni. Tylko ja to jestem jednak naiwny jak dwuletnia dziewczynka. Pomyślałem, że te Media Marktowe rozwiązania, to są przyjazne. Prawda wychodzi już po zgłoszeniu szkody.
 
Rozwiązanie być może zajmuje 10 dni, ale najpierw musi dojść do przekazania sprzętu. A mój sprzęt jest nieprzekazany, bo MM jest zarobiony i nie może przetrawić zgłoszenia mailowego od poprzedniego piątku. I tak właśnie leci 5 dzień – a jeszcze nie rozpoczął się proces zwrotu.
 
I co im mogę zrobić? Nic, mogę se popłakać. Bo ubezpieczenie to nie jest ani Apple, ani Media-Markt, to nawet nie jest Warta – tylko jakaś trzecia woda po kisielu z zerową odpowiedzialnością na sobie.
 
I tak se czekam, aż mój KOMPUTER DO PRACY przynajmniej wyjedzie do naprawy. I zastanawiam się po co człowiek płaci 25% wartości sprzętu – 1000 PLN za coś co ma tak mizerną jakość obsługi już na początku? Z tego co pamiętam, to ubezpieczenie door2door itd, to jest kwestia i wygody i czasu i wszystkiego innego.
 
Ja za tego tysiaka mógłbym wymienić na własną rękę baterię 3 krotnie. W ciągu 2 godzin. Jedyne czego bym nie miał, to ubezpieczenia za które zapłaciliśmy. I być może ubezpieczyciel swoim żenującym tempem właśnie do tego zmierza?

UPDATE 19.08.2018

W międzyczasie przestałem czekać na odpowiedzi e-mailowe, social media też już wysiadły. Został telefon. Na telefonie MM przyjął zgłoszenie, ale jak do tej pory nadal nic się nie wydarzyło. Podsumowując: 2 wizyty w Media Markt, żeby zlokalizować ubezpieczenie. 3 telefony na infolinię w tym jedno pełne zgłoszenie. Minęło już 10 dni, więc minął czas który reklamują w ubezpieczeniu jako czas na obsługę. Bullshit.
Być może ubezpieczalnia ma tyle czasu na reakcję, ale sam Media Markt jak widać jest w stanie kisić zlecenie przez dłuższy czas. Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Jest to jawne oszukiwanie ludzi. Rozumiem (naciągane) jakby to było jakieś najtańsze ubezpieczenie. Ale ono kosztowało prawie tysiaka. Niezależnie od tego jak ktoś ma zasobny portfel, ze strony ubezpieczyciela (warta) i sklepu (Media Markt) jest to jawna kradzież. Skoro usługa nie może być zrealizowana, a usługodawcy jawnie nie wywiązują się z tego co mają w umowie, a umowa brzmi tak, aby zdjąć z siebie odpowiedzialność – to jest kradzież. I wiem dlaczego MM zdjął swoje hasło reklamowe. Bo dzisiaj ta sieć i jej usługi są serio DLA IDIOTÓW. Jestem jednym z nich.

EDIT 20.08.2018

Ruchu w temacie ubezpieczenia nie ma, ale zajebiście dziękuję wykopowi, całemu!. Widzę, że problem jest szeroko znany i warto, żeby dojechać ten cały proceder u rzecznika praw konsumenta. Co też uczynię. Dobrze widzieć, że nie jesteśmy jedynymi z takimi problemami. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
Zobaczymy czy dzisiejszy dzień przyniesie jakieś zmiany.

EDIT 21.08.2018

09:01 na mailu leży mail potwierdzający przyjęcie reklamacji. Do południa dzwonią potwierdzić i umówić się na odbiór. Rozmawiam już z serwisem, który ma dostać mój komputer. I tu wydawałoby się będzie już z górki. Ale nie. Jest fuckup z kurierem. Dostaję SMS, piszę na numer kuriera podany w telefonie.
Dostaję taką odpowiedź:
Kurier nie planuje być
Kurier nie planuje być

No i jakbym się zastanawiał czy da się coś jeszcze spier.. w tej sprawie, no to się da. Widzę, że każdy dzień wymaga pomocy. Drażni mnie to, bo marnuję na to coraz więcej czasu.

Finalnie po interwencji serwisu, paczkę odebrał na koniec dnia.

EDIT 2018-16-10

Komputer wrócił z drugiego pobytu w serwisie. Tym razem antena była wstanie odbierać wi-fi. Można powiedzieć, że jak na historię, która zaczęła się w sierpniu, to trochę czekałem na rozwiązanie. I chciałbym, żeby wybrzmiał najważniejszy komunikat z całej tej historii.

Jeśli prowadzisz firmę i kupujesz sprzęt w Media Markt – to nawet jeśli jest to Apple – i nawet jeśli zapłacisz 1000 zł za dodatkowe ubezpieczenie, to nie oznacza, że dostaniesz niezniszczalny sprzęt, a naprawa zajmie „sprzedawane w reklamie” 10 dni. Specjalnie zostawiłem Wam tu daty, żebyście sami wyciągnęli wnioski czy kwota ubezpieczenia była tego warta.

Comments are closed.