Dlaczego duże firmy na Facebook’u są nieodpowiedzialne?

Home / blog / Dlaczego duże firmy na Facebook’u są nieodpowiedzialne?
Dlaczego duże firmy na Facebook’u są nieodpowiedzialne?

Są firmy, które robią jedzenie dla dzieci. Nazywają je zdrowym, kiedy jest wątpliwej jakości. OK, takie mamy czasy. Czasem się nad nimi pastwię, ale nie tym razem. Bo są też firmy, które mają produkty dobre. Postanawiają pojawić się na Facebook’u i prowadzić konwersacje z użytkownikami. Stawiają się w roli specjalisty. Pytają swoich fanów o opinie, starają się z nimi rozmawiać, a nawet pokazują swoje eksperckie teksty.

Wszystko jak dotąd jest w porządku. Przychodzi jednak coś takiego jak: fani, użytkownicy, czytelnicy – i ich opinie. Duża marka zadaje pytanie i czeka na odpowiedzi swoich fanów. Boże. Nie istniejesz, albo nie istnieje żaden sensowny plan na prowadzenie tego typu komunikacji z użytkownikami!

To co dzieje się w komentarzach woła o pomstę do nieba. Marko! Piszesz do ludzi, to odpowiadaj im! Jesteś na tyle cwany, żeby wypuścić pytanie i artykuł ekspercki, ale nie wystarczy ci wiedzy, żeby z użytkownikami dyskutować?!

Nie mam nic do produktów marki Canpol, albo to co zobaczyłem w komentarzach pod ich tekstem woła o pomstę do nieba! I nikt im nie odpowiada. Jeśli nikt nie odpowiada, to rozumiem, że marka zgadza się z ich treścią i nie zamierza z tym dyskutować. Bo o to przecież chodzi. Jest się na Facebook’u, ładuje się w to pieniądze, żeby ludziom pomagać. Jeśli jest inaczej to znaczy, że robicie coś źle.

Zapalnik

Co zapaliło u mnie czerwone światło? Komentarze pod wpisem dotyczącym “długości karmienia piersią”. Tak, nie mam piersi, ale mam żonę, dwoje dzieci i wyrobione poglądy. Według moich poglądów, dzieci powinni mieć ludzie, którzy są odpowiedzialni. A jeśli nie są odpowiedzialni, albo mają głupie poglądy (szkodliwe dla dzieci) to niech się nimi nie chwalą! Ktoś kto ich przeczyta, pomyśli jeszcze, że ta opinia jest wartościowa.

Canpol zadał takie pytanie:

Canpol pyta swoich fanów
Canpol pyta swoich fanów

Drogie Mamy, pani Anna chciałaby odstawić 17-miesięczną córeczkę od piersi, ale na na widok butelki z mlekiem córeczka płacze. Pani Anna próbowała kilkukrotnie przerwać karmienie piersią, ale bezskutecznie. Może doświadczone Mamy podzielą się swoimi sposobami na odstawienie od piersi?

Nasze porady na ten temat znajdziecie w artykule mamy z Canpolu “Odstawianie od piersi”: http://canpolbabies.com/pl/porady/porada/mothers/6/1406

Czy mam jakikolwiek problem z tym pytaniem? Zdecydowanie nie! To są tematy, które warto podejmować. Wiem, że napisali swój artykuł, ale kochani moi – komentarze to też integralna część waszego firmowego poletka. Jeśli nie jesteście w stanie ogarnąć komentarzy pod swoimi wpisami (merytorycznie), to wyłączcie możliwość komentowania. Oznajmiajcie, a nie pytajcie.

Pod Waszym pytaniem wiszą takie odpowiedzi:

Mądrość #1:
“Dziecko uzależnia się od matki, bo je z piersi”… Pani idzie torem innej ewolucji. Być może ta wypowiedź jest pozytywna dla Canpolu, bo zwiększa sprzedaż butelek.

Pierwsza mądra
Pierwsza mądra

Mądrość #2:
“herbatki w drugim tygodniu życia”.
Współczuję pani, że zniknął pokarm, ale kto normalny podaje dwutygodniowemu dziecku herbatę?! Canpol’u ekspercie, czy to nie jest narażanie zdrowia dziecka? Nie warto sprostować komuś myślenia? Ten człowiek zamierza mieć kolejne dziecko, być może warto mu pomóc?

Druga mądra
Druga mądra

Mądrość #3:
“bo się rozdziaduje”. Mam nadzieję, że to sarkazm. Może warto matce zabrać szklanki i kubki, bo się rozdziaduje i będzie pić zbyt dużo napojów zniekształcających rzeczywistość?

Trzecia mądra
Trzecia mądra

 

Po co ja to w ogóle mówię?

Mówię, bo uważam, że Internet jest śmietnikiem. I tak jak nie interesuje mnie, czy producenci sprzętu elektronicznego nabijają w butelkę dorosłych ludzi, tak nie jestem w stanie zaakceptować, że firmy związane z parentingiem mogą być nieodpowiedzialne. Denerwuje mnie to, bo powinny edukować swoich klientów. Jeśli nie będą tego robić, to jedynymi osobami jakie będą cierpieć, to dzieci ich klientów.

Co gorsza, jeśli czytelnikami są ludzie żyjący w błędnych przekonaniach, to tak głupie wypowiedzi jak te prezentowane powyżej, są zaraźliwe. Argumentują im, że złe i nieodpowiedzialne działania są dopuszczalne. A myślą tak, bo czytają takie bzdury u autorytetu. Dużej firmy produkującej profesjonalny sprzęt dla małych dzieci.

PS.
Jeśli ktoś potrzebuje informacji na temat karmienia, to zbieżne z moimi poglądami informacje możesz znaleźć tutaj.

Comments are closed.